Saker jag önskar någon jävel hade nämnt.

Det här med att föda barn gör ju ont. Det har man ju hört talas om. Kvinnans börda. Som att skita ut en melon. Aj aj osv. Det finns dock saker inte en jävel nämner. Eller ja, inte till mig i alla fall. Min mamma födde mig och mina syskon med snitt, min syster är också snittad när hon fick Den Vilda Bebin. Jag har liksom inte haft någon kontakt med förlossning innan. Jag är ju först ut i min bekantskapskrets.

1. Okej, det gör ont att föda barn. Men det hade ju vart gött om någon kanske bara skulle ha nämnt hur dåligt man mår efteråt. Det pissar blod ur underlivet, man kan inte sitta/ligga/stå/gå utan att det känns som att livmodern håller på att ramla ut. För att inte tala om hur lång tid det håller på! Själv hade jag avslag i TRE MÅNADER efteråt. Stygn som kliar och stramar, tuttar som exploderar. Det kom minst sagt som en chock.

2. Hemorrojder. Förlåt pojkvän, sluta läsa här om det gör ont i själen. För er som inte vet vad det är så kan jag tala om att det är spruckna blodkärl i ändtarmsöppningen. Jepp. Jag kan fortfarande inte göra mina mest basala behov utan lite blod och smärta.

3. Man blir en fånig vekling av att föda barn som gråter till Extreme Home Makeover. Jo det är sant.


Kommentarer
Postat av: Erica

JA, och ändå har jag gjort det tre gånger.. får jag ett pris då? ;)

2011-01-10 @ 17:56:35
URL: http://horfiwiel.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja, och ändå har jag gjort det tre gånger...får jag pris då? ;)

2011-01-10 @ 17:57:56
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se