Internationella lägga-sig-i-dagen.

Ibland blir man lite irriterad på folk. Som idag. Jag och S hade vart och handlat. Pust. Handla med barnvagn, i sig, är ett enda stort pust. Trängas med folk, släpa barnvagn, släpa korg, underhålla rastlös unge osv osv. Ni fattar.
Efter denna pust var det dags att ta bussen, som naturligtvis är full och dessutom ska två andra barnvagnar på. Jag hamnar längst bak naturligtvis, vilket inte direkt är en fördel. Efter en stund hör jag följande konversation bakom min rygg, som förs av två kärringar.
1: Jasså, man ska åka gratis? (ovanligt högt, för mina öron att höra)
2: Fniss fniss.
1: JASSÅ MAN SKA ÅKA GRATIS?!
2: Ja man får tydligen det bara för att man har barn.
1: Ja typiskt mammor att inte betala för sig, fy fan alltså.
2: Ja tänk på oss andra som betalar med våra surt förvärvade.
Jag: Faktum är att jag har en smsbiljett, men jag känner att det gynnar ingen här i bussen att jag ska tränga mig fram för att visa den och busschauffören ser ju inte direkt intresserad ut, men du kanske vill kolla den?
Båda ser ut som att de svalt tungan. Kärringjävlar.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag säger bara det, FOLK! jag blir irriterad bara av att läsa det här. Här I Karlstad åker vi med gratis..det får man ju skit för titt som tätt.

2010-11-18 @ 12:25:45
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se