Dag 03 - mina föräldrar

Mina föräldrar är märkliga människor på många sätt. Nja, där ljög jag. Inte min mamma, hon är rätt normal. En bra mamma, omtänksam och ställer upp. Är snäll och rolig och gör roliga saker ihop med mig och S.

Min pappa däremot.. Han är en märklig man. Känslomässigt och fysiskt misshandlad av sin mor har satt djupa spår i honom. Han har svurit sedan barnsben att uppfostra oss exakt tvärtemot han själv blev uppfostrad. Det har inneburit att han gett oss mycket fria händer, aldrig några måsten och aldrig lagt en hand på oss.

Min pappa är mannen som sa till mig att skolka för att köpa Bruce Springsteenbiljetter. Han hävdar bestämt att han kom ihåg sin egen förlossning. Han skrattar ofta och mycket. Han är snabb i käften och har en åsikt om allt. Vi är rätt lika där. Pappa är en gammal hippie som troligtvis drack och rökte lite för mycket gräs i sin ungdom. Han är mannen som stadgade sig först när han mötte min 10 år yngre mor. Han får andnöd i stan och måste bo på landet för att inte få SVES (superventrikulära extraslag).

Jag älskar dem. De är bäst. Om jag ger S hälften så bra uppfostran så får jag säga att jag lyckats. De är speciella, men det är människor och mina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se