Nyårslöften

Jag har aldrig varit så särskilt mycket för nyårslöften.

Man håller dem ju ändå aldrig, de är bara till för att man ska känna att man lämnar sin gamla skit i det förgångna och tar nya tag. Det hade ju varit super om det var så enkelt, men i de flesta fall tror jag att man tar med sig det gamla, inte alls börjar på ny kula och dessutom får dåligt samvete för att man inte ens kan hålla ett par sketna nyårslöften. Det blir så mycket press.

Nej, då tror jag hellre att förändring kommer vid beslut som framtvingats av händelser i livet, till exempel att man blivit sviken av sin partner en för många gånger och då aktivt tar beslutet att det är nog. Man kan inte hålla på att forcera allt precis hela tiden, en del saker (till exempel insikt) kommer av sig självt. För den sakens skull kan man ju inte sitta på röven hela året runt och tänka att saker ordnar sig per automatik, nej man måste vara aktiv. Aktiv när omständigheterna kräver det.

Men det här året är det dags för en förändring. Jag ska lova mig själv en sak, inte nödvändigtvis för att det är nyår, utan mer för att det är dags.

Jag ska sluta kolla på andra hela tiden. Sluta jämföra, sluta tro att alla andra har så perfekta liv, sluta tro att det ens finns någons liv som är perfekt. Faktum är att jag själv har det grymt bra. Jag lever fan drömmen. Jag är inte strålande glad och positiv varje dag, men det måste man faktiskt inte vara. Jag ska våga vara realist, både inför andras liv och mitt eget. Här i bloggen ska jag visa upp ett liv. Ett liv som inte är perfekt, som vågar vara ärligt och naket. Sluta polera ytan så mycket.

Här är jag liksom, en riktig människa med riktiga problem och riktig lycka. Inte nån jävla reklambild för ett vackert hem, eller någon slags perfekt Engla-tillvaro. En unge som är fantastisk men inte alltid glad och som visst gråter i mataffären då och då.

Inga jävla Lexingtonkuddar, Bugaboovagnar och sprillans nya kläder hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se