Dag 16 - min första kyss

Vilken är min första kyss? Vad gilltas som en kyss egentligen? När jag gick i mellanstadiet så pussades jag med en kille som hette Ville (ni som känner mig, ja det är precis den ni tror). Jag var jättekär i honom, på det sättet man är kär i mellanstadiet. Hans storasyster och hennes pojkvän brukade hångla, med tungan alltså. De brukade rulla dem motsols. Svinäckligt tyckte jag. Än idag kräks jag nästan av tanken på att hångla med för mycket tunga.

Men den riktiga första kyssen då? Den som var fylld av pubertetshormoner och kåthet i stället för två kids nyfikenhet? Jag gick i sjuan, 13 år gammal. Jag gillade en kille som hette Johan (de flesta killar jag gillar heter Johan, men det är en annan historia) och hans jacka luktade rök och moped. Ingen annan kille hade gett mig någon uppmärksamhet före honom, vilket väl var det egentliga skälet till att jag gillade honom. Han tyckte jag var söt, jag tyckte han var äldre. Win - win. Vi hånglade och jag hade för mycket smink som smetades på hans tröja. Luvtröja. Sen körde han hem mig på sin moppe. Några år senare hånglade jag med hans storebror. Han var bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se