Dag 09 - min tro

Det här lär bli kort och koncist.

Jag är inte döpt, jag är inte konfirmerad och jag är inte medlem i Svenska Kyrkan. Jag tror att Gud är en ursäkt för att folk ska må lite bättre här på jorden. Jag avskyr människor som säger att de inte är kristna, men det tror på "något". Bibeln är en fin bok med fina historier, men ingenting mer.

MEN om någon annan vill tro på Gud, Allah eller tandfén - fine by me. Det är inte min uppgift att tala om vad folk får tro på eller inte. Jag är kristna vänner och jag tycker om dem lika mycket för det även om vi har en meningsskiljdaktighet.

Each to his own. Men det är min rättighet att få tycka att ni har fel liksom det är eran rättighet att tycka att jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se