Angående föregående inlägg

Tack Erica! Skönt att veta att man inte är ensam.

Jag har funderat och funderat vad det beror på, denna skeva elakhet, denna passiva aggressivitet. Det enda jag kan komma på är avundsjuka. Inte Kissie-avundsjuka (alla hatar mig för att jag har ett så perfekt liv och alla vill också ha stora tuttar *stickerhuvudetisanden*) utan på ett annat sätt. Avundsjuka på grund utav att mitt (och alla andra gravida/barnhavande vänners) liv går framåt. Jag tror hon känner att där står hon med ett sketet nattjobb och en otacksam pojkvän och inget nytt händer och inget överraskar, medan alla andra har något på gång.

Alla andra skaffar barn.
Alla andra flyttar.
Alla andra luffar jorden runt.
Alla andra gör vafan som helst.

Utom just hon.

Det är inte mitt problem.

Kommentarer
Postat av: Erica

Fast varför måste man behandla människor som skit bara för att man själv är missnöjd med sitt liv. man kan ju inte bara sätta armarna i kors och tro att livet förändras utan ens egen insats.

2010-12-09 @ 09:41:11
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se